How did scientists figure out the structure of atoms without looking at …
How did scientists figure out the structure of atoms without looking at them? Try out different models by shooting light at the atom. Check how the prediction of the model matches the experimental results.
Une série de simulations provenant de l’Université de Colorado à Boulder pour …
Une série de simulations provenant de l’Université de Colorado à Boulder pour les 9e – 12e au sujet des sciences.
«Comment les scientifiques ont-ils découvert la structure des atomes sans les observer ? Testez différents modèles en envoyant de la lumière sur l'atome. Vérifiez comment la prédiction du modèle correspond aux résultats expérimentaux.»
Students will predict bond polarity using electron negativity values; indicate polarity with …
Students will predict bond polarity using electron negativity values; indicate polarity with a polar arrow or partial charges; rank bonds in order of polarity; and predict molecular polarity using bond polarity and molecular shape.
Explore an active area of research in optical physics: producing designer pulse …
Explore an active area of research in optical physics: producing designer pulse shapes to achieve specific purposes, such as breaking apart a molecule. Carefully create the perfect shaped pulse to break apart a molecule by individually manipulating the colors of light that make up a pulse.
Did you ever imagine that you can use light to move a …
Did you ever imagine that you can use light to move a microscopic plastic bead? Explore the forces on the bead or slow time to see the interaction with the laser's electric field. Use the optical tweezers to manipulate a single strand of DNA and explore the physics of tiny molecular motors. Can you get the DNA completely straight or stop the molecular motor?
Une série de simulations provenant de l’Université de Colorado à Boulder pour …
Une série de simulations provenant de l’Université de Colorado à Boulder pour les 9e – 12e au sujet des sciences.
«Les étudiants prédiront la polarité des liaisons en utilisant les valeurs de l'électronégativité ; indiqueront la polarité avec une flèche polaire ou des charges partielles ; classeront les liaisons par ordre de polarité ; et prédiront la polarité moléculaire en utilisant la polarité des liaisons et la forme moléculaire.»
Explore the properties of quantum "particles" bound in potential wells. See how …
Explore the properties of quantum "particles" bound in potential wells. See how the wave functions and probability densities that describe them evolve (or don't evolve) over time.
Create your own sandwich and then see how many sandwiches you can …
Create your own sandwich and then see how many sandwiches you can make with different amounts of ingredients. Do the same with chemical reactions. See how many products you can make with different amounts of reactants. Play a game to test your understanding of reactants, products and leftovers. Can you get a perfect score on each level?
How did Rutherford figure out the structure of the atom without being …
How did Rutherford figure out the structure of the atom without being able to see it? Simulate the famous experiment in which he disproved the Plum Pudding model of the atom by observing alpha particles bouncing off atoms and determining that they must have a small core.
Une série de simulations provenant de l’Université de Colorado à Boulder pour …
Une série de simulations provenant de l’Université de Colorado à Boulder pour les 9e – 12e au sujet des sciences. Cette simulation démontre le processus de solutions acido-basiques.
Comment les acides forts et faibles diffèrent-ils ? Utilisez des outils de laboratoire sur votre ordinateur pour le découvrir ! Plongez le papier ou la sonde dans la solution pour mesurer le pH, ou insérez les électrodes pour mesurer la conductivité. Ensuite, observez comment la concentration et la force influent sur le pH. Une solution d'acide faible peut-elle avoir le même pH qu'une solution d'acide fort ?
Une série de simulations provenant de l’Université de Colorado à Boulder pour …
Une série de simulations provenant de l’Université de Colorado à Boulder pour les 9e – 12e au sujet des sciences. Cette simulation démontre le processus de structure de bande.
Explorez l'origine des bandes d'énergie dans les cristaux d'atomes. La structure de ces bandes détermine comment les matériaux conduisent l'électricité.
No restrictions on your remixing, redistributing, or making derivative works. Give credit to the author, as required.
Your remixing, redistributing, or making derivatives works comes with some restrictions, including how it is shared.
Your redistributing comes with some restrictions. Do not remix or make derivative works.
Most restrictive license type. Prohibits most uses, sharing, and any changes.
Copyrighted materials, available under Fair Use and the TEACH Act for US-based educators, or other custom arrangements. Go to the resource provider to see their individual restrictions.