Updating search results...

Search Resources

22 Results

View
Selected filters:
  • 1.FI.É-GV.1 - Fait écho, répète, imite, reproduit: l'oral de la classe; le parler et...
  • 1.FI.É-GV.1 - Fait écho, répète, imite, reproduit: l'oral de la classe; le parler et...
Task-based Beginner French Module
Conditional Remix & Share Permitted
CC BY-NC-SA
Rating
0.0 stars

"This module - consisting of 49 lesson plans, a personal dictionary, a personal language portfolio, a video located on Youtube, and handouts, worksheets, and other materials to support implementation of the lessons - was developed to support teachers in introducing learners to the French language using a task-based approach. It is assumed that the learners participating in this module will have had minimal exposure to the French language and, therefore, emphasis has been placed upon developing learners’ vocabulary, foundational communicative skills, willingness to take risks in communicating in a second language, and awareness about linguistic and cultural difference. The module could be used with any beginner group of young French language learners[.]"

Subject:
French
Language Education
Material Type:
Lesson
Module
Author:
Lethbridge Curriculum Developers Group
University of Lethbridge
Date Added:
03/19/2024
Travailler les syllabes avec Flo - (1e-4e)
Rating
0.0 stars

La lecture est une tâche complexe qui exige de savoir reconnaître des mots et d’en comprendre la signification. Encore une fois ici, comme pour presque tous les apprentissages, le jeu peut être un très grand allié!

Une fois que l’enfant arrive à décoder les mots, il doit apprendre à faire des liens avec ce qu’ils représentent et à développer sa capacité à visualiser les mots. Par exemple, si l’enfant lit le mot /to/ma/te/, il sera capable de s’imaginer une tomate.

Voici donc un outil amusant pour travailler les syllabes avec vos élèves.

Subject:
French
Language Education
Material Type:
Activity/Lab
Lesson
Author:
Alloprof
Date Added:
03/18/2024