Students use the robot paths they documented during the associated Robots on …
Students use the robot paths they documented during the associated Robots on Ice Engineering Challenge activity to learn about and then make artwork. During the previous activity, students recorded the path of their robots through a maze in order to collect data during a remote research simulation. Now, they take a new look at the robot paths, seeing them from an art perspective as continuous line drawings. Students learn about Picasso’s famous works of art that used the same technique. Then they learn the artistic definition of a line and see examples of how it is used in different art pieces; they practice making continuous line drawings and then create sculptures of their drawings using colorful wire. A PowerPoint® presentation is provided to guide the activity.
De sa naissance à sa mise au rancart, une berceuse participe à …
De sa naissance à sa mise au rancart, une berceuse participe à toute la vie d’une famille québécoise, se prêtant de bonne grâce à toutes les fantaisies des enfants, fort nombreux! Brisée, réparée, repeinte, à nouveau brisée, elle finit par atterrir sur un banc de neige. Mais la ville a rejoint la campagne, la cerne. On construit un musée d’art moderne. La chaise, récupérée, y devient le siège du gardien. Elle est la vedette des enfants visitant le musée avec leurs parents. Cependant, la nuit venue, dans l’obscurité du musée, les tableaux s’animent au rythme dynamique d’une ronde effrénée et elle revit son passé.
Ce petit film court offre plein de points de culture canadien-français.
This themed project from Comox Valley Schools (SD71) in B.C. is aimed …
This themed project from Comox Valley Schools (SD71) in B.C. is aimed at Grade 5 Core French students, but is suitable for younger grades and would be easily adaptable for older ones. Content Authors: Noah Burdett, Comox Valley Schools, Learn71
This art history video discussion examines Donatello's "David", bronze, late 1420s to …
This art history video discussion examines Donatello's "David", bronze, late 1420s to the 1460s, likey the 1440s (Museo Nazionale del Bargello, Florence).
LA FRANCOFIÈVRE EST UN FESTIVAL SCOLAIRE QUI A COMME MANDAT DE FAIRE …
LA FRANCOFIÈVRE EST UN FESTIVAL SCOLAIRE QUI A COMME MANDAT DE FAIRE DÉCOUVRIR LA MUSIQUE FRANCOPHONE AUX JEUNES SASKATCHEWANNAIS ÂGÉS ENTRE 12 À 18 ANS
Students will analyze the 20th-century sculpture "Gandydancer's Dream" by Mark di Suvero. …
Students will analyze the 20th-century sculpture "Gandydancer's Dream" by Mark di Suvero. They will then use flat shapes and wire to create their own sculpture, which incorporates balance, rhythm, and movement.
Students will examine the bust, "Portrait of Nadine Dumas", and create a …
Students will examine the bust, "Portrait of Nadine Dumas", and create a portrait bust of a friend to give to the friend as a gift. Students will then discuss the modeling techniques used to communicate likeness and expression in a three-dimensional bust portrait.
This art history video discussion looks at Eva Hesse's "Untitled (Rope Piece)", …
This art history video discussion looks at Eva Hesse's "Untitled (Rope Piece)", 1970, rope, latex, string, wire, variable dimensions (Whitney Museum of American Art).
This art history video discusses the Damien Hirst sculpture, "The Physical Impossibility …
This art history video discusses the Damien Hirst sculpture, "The Physical Impossibility of Death in the Mind of Someone Living," and issues of interpretation.
Janet Echelman found her true voice as an artist when her paints …
Janet Echelman found her true voice as an artist when her paints went missing -- which forced her to look to an unorthodox new art material. Now she makes billowing, flowing, building-sized sculpture with a surprisingly geeky edge. A transporting 10 minutes of pure creativity. A quiz, thought provoking question, and links for further study are provided to create a lesson around the 10-minute video. Educators may use the platform to easily "Flip" or create their own lesson for use with their students of any age or level.
La montagne de SGaana est un conte fantastique à propos d’un jeune …
La montagne de SGaana est un conte fantastique à propos d’un jeune homme emporté dans le monde des esprits et de la jeune femme qui vient à son secours. Dans ce petit bijou de film onirique, le cinéaste haïda Christopher Auchter entremêle avec brio animation traditionnelle et éléments emblématiques de l’art haïda auxquels donnent vie une riche palette évocatrice et des effets stylisés.
**Il y a une mini-leçon et un guide pédagogique pour ce film:
Ce film d’animation inspiré d’un conte traditionnel haïda serait idéal pour initier les élèves à l’art et aux contes haïdas. Quels sont les éléments stylistiques dominants dans l’art haïda? En quoi l’animation est-elle un support cinématographique idéal pour raconter cette histoire? Comment la musique évoque-t-elle l’émotion et renvoie-t-elle à la signification du conte? Faites une recherche sur le rapatriement du patrimoine haïda et sur les raisons pour lesquelles les objets culturels des Premières Nations ont été confisqués, volés ou détruits. Pourquoi le rapatriement est-il important pour les Haïdas et les autres nations autochtones? Faites une recherche sur la façon dont l’art, le conte et la musique font partie intégrante du patrimoine culturel des Haïdas.
« L'art dans ma classe: Activités, œuvres d'art et ressources culturelles L’art …
« L'art dans ma classe: Activités, œuvres d'art et ressources culturelles
L’art dans ma classe est une plateforme éducative permettant aux œuvres de la collection nationale du MNBAQ d’entrer dans les classes, de révéler leur potentiel pédagogique et ainsi favoriser l’intégration de la dimension culturelle à l’école. »
Les ressources sont recherchables et/ou organisées par catégorie:
« Des activités pédagogiques pour tous les niveaux Des oeuvres d'art comme outil d'apprentissage Des ressources polyvalentes comme soutien à l'enseignement »
Cette dernière catégorie comprend des vidéos telles qu' « Une oeuvre expliquée », « Art public MNBAQ », « Une oeuvre animée », « Une oeuvre ressentie », et « Un.e artiste, une oeuvre ».
No restrictions on your remixing, redistributing, or making derivative works. Give credit to the author, as required.
Your remixing, redistributing, or making derivatives works comes with some restrictions, including how it is shared.
Your redistributing comes with some restrictions. Do not remix or make derivative works.
Most restrictive license type. Prohibits most uses, sharing, and any changes.
Copyrighted materials, available under Fair Use and the TEACH Act for US-based educators, or other custom arrangements. Go to the resource provider to see their individual restrictions.