Updating search results...

Search Resources

24 Results

View
Selected filters:
  • 1.FI.É-GV.3 - Produit un message ou une histoire à l'oral, à l'écrit ou représentée ...
  • 1.FI.É-GV.3 - Produit un message ou une histoire à l'oral, à l'écrit ou représentée ...
Task-based Beginner French Module
Conditional Remix & Share Permitted
CC BY-NC-SA
Rating
0.0 stars

"This module - consisting of 49 lesson plans, a personal dictionary, a personal language portfolio, a video located on Youtube, and handouts, worksheets, and other materials to support implementation of the lessons - was developed to support teachers in introducing learners to the French language using a task-based approach. It is assumed that the learners participating in this module will have had minimal exposure to the French language and, therefore, emphasis has been placed upon developing learners’ vocabulary, foundational communicative skills, willingness to take risks in communicating in a second language, and awareness about linguistic and cultural difference. The module could be used with any beginner group of young French language learners[.]"

Subject:
French
Language Education
Material Type:
Lesson
Module
Author:
Lethbridge Curriculum Developers Group
University of Lethbridge
Date Added:
03/19/2024
Travailler les syllabes avec Flo - (1e-4e)
Rating
0.0 stars

La lecture est une tâche complexe qui exige de savoir reconnaître des mots et d’en comprendre la signification. Encore une fois ici, comme pour presque tous les apprentissages, le jeu peut être un très grand allié!

Une fois que l’enfant arrive à décoder les mots, il doit apprendre à faire des liens avec ce qu’ils représentent et à développer sa capacité à visualiser les mots. Par exemple, si l’enfant lit le mot /to/ma/te/, il sera capable de s’imaginer une tomate.

Voici donc un outil amusant pour travailler les syllabes avec vos élèves.

Subject:
French
Language Education
Material Type:
Activity/Lab
Lesson
Author:
Alloprof
Date Added:
03/18/2024
Virgule:  CAHIERS D’ACTIVITÉS POUR L’APPRENTISSAGE DU FRANÇAIS
Only Sharing Permitted
CC BY-ND
Rating
0.0 stars

EFBA est une organisation à but non lucratif qui promeut le bilinguisme, en particulier en enseignant le français aux enfants de 5 à 11 ans dans la région de la baie de San Francisco. Pour ses programmes parascolaires destinés aux enfants suivant la filière des locuteurs natifs, EFBA a créé des outils éducatifs gratuits sous licence open source.

Les Cahiers Virgule comprennent plusieurs supports éducatifs : des manuels pour les élèves, des guides pédagogiques pour les enseignants, des ressources numériques MP3 pour des activités d'écoute, et un jeu éducatif. Ils sont conçus autour des objectifs éducatifs de maîtrise de la langue, de l'orthographe et de la grammaire, ainsi que de la culture francophone, le tout dans une approche ludique et collaborative. Ils offrent différentes façons d'apprendre, d'utiliser, de découvrir, de jouer et d'échanger.

Pour répondre au mieux aux besoins des élèves et à leur progression, les manuels sont organisés par groupe d'âge :

"Les petits Francophones" : de 5 à 7 ans - PF1 (complètement non-lecteurs) et PF2 (lecteurs dans la langue majoritaire)
"Les Moyens Francophones" : de 7 à 9 ans - MF1 et MF2
"Les Grands Francophones" : de 9 à 11 ans - GF1 et GF2

Subject:
Education
Elementary Education
French
Language Education
Material Type:
Unit of Study
Author:
EFBA
Date Added:
10/27/2023
Who Are You? / Qui es-tu? (Unit / Unité)
Conditional Remix & Share Permitted
CC BY-NC
Rating
0.0 stars

This thematic unit from Comox Valley Schools (SD71) in B.C. is aimed at Grade 5 Core French students, but is suitable for younger grades and would be easily adaptable for older ones. It is focused on oral practice and participation and would also be useful in French Immersion classes!Content Authors: Comox Valley Schools, Learn71

Subject:
French
Language Education
Material Type:
Activity/Lab
Diagram/Illustration
Game
Lesson
Primary Source
Reading
Unit of Study
Author:
Inari Vaissi Nagy
Date Added:
03/05/2024