Updating search results...

Search Resources

7 Results

View
Selected filters:
  • phrase
Cultural Study: Le Carnaval de Québec (Core French Project)
Conditional Remix & Share Permitted
CC BY-NC
Rating
0.0 stars

This themed project from Comox Valley Schools (SD71) in B.C. is aimed at Grade 5 Core French students, but is suitable for younger grades and would be easily adaptable for older ones. Content Authors: Noah Burdett, Comox Valley Schools, Learn71 

Subject:
French
Language Education
Social Studies
Material Type:
Activity/Lab
Diagram/Illustration
Primary Source
Reading
Unit of Study
Author:
Inari Vaissi Nagy
Date Added:
03/06/2024
Francomane (L'apprentissage multimédia du FLS)
Only Sharing Permitted
CC BY-NC-ND
Rating
0.0 stars

Francomane: Mise à niveau en français langue seconde

« Le francomane est passionné du français comme le mélomane est passionné de musique!

Les contenus sont accessibles soit par regroupement de collections, soit par les filtres proposés dans l’outil de recherche... :

-Les collections THÉMATIQUES comportent quatre thèmes à partir desquels sont exploités les compétences en compréhension écrite et en compréhension orale, et offrent des activités en production écrite et en production orale. Chaque thème inclut deux textes, une vidéo et de nombreux exercices interactifs pour soutenir et parfaire la compréhension écrite ou orale.

-Les collections en GRAMMAIRE sont composées de douze capsules de grammaire animées qui présentent de façon progressive les notions associées au sujet traité. De nombreux exercices interactifs reprenant les différents points présentés accompagnent les capsules afin de consolider les apprentissages visés.

-Les collections en COMMUNICATION ORALE regroupent des activités associées à la prononciation du français :
Graphies et prononciation de dix voyelles et de six consonnes choisies en fonction des difficultés qu’elles présentent;

-Exercices de pratique orale offrant aux élèves la possibilité de s’exercer à la prononciation de mots et de phrases comprenant les voyelles ou les consonnes étudiées.

-Les filtres proposés sous l’outil de recherche permettent d’afficher uniquement un type de contenu (vidéo, texte, exercices de prononciation, etc.) en lien avec un thème particulier ou une compétence, ou de sélectionner les ressources au moyen des mots clés suggérés. »

Subject:
French
Language Education
Material Type:
Activity/Lab
Diagram/Illustration
Lesson
Reading
Unit of Study
Author:
Collège de Maisonneuve
Centre collégial de développement de matériel didactique
Date Added:
01/22/2024
La nourriture / Food (Unité / Unit)
Rating
0.0 stars

Overview: Courtesy of Comox Valley Schools (SD71) in B.C., an archived site with a series of excellent kits for middle-grade Core French units that carefully structure and encourage oral communication. Some elements would be adaptable for younger or older grades, and/or useful in immersion!

THIS KIT'S THEME: La nourriture (Food)

« After asking and answering questions together as a class, students can then move
between stations. These stations are not sequential, but rather provide practice
communicating about each theme in different ways. The station titles ... are:

a. Bingo
b. Cartes -Memoire/memory game
c. L’intervue -The interview
d. Dictionnaire visual / Visual dictionary
e. Les jeux de vocabulaire / Vocabulary games
f. Sac magique / Magic bag »

Subject:
French
Language Education
Material Type:
Activity/Lab
Diagram/Illustration
Game
Reading
Simulation
Unit of Study
Author:
Comox Valley Schools
Joan Pearce
Noah Burdett
Terri Ingram
Cheryl Adebar
Date Added:
03/05/2024
Les vêtements / Clothing (Unité / Unit)
Rating
0.0 stars

Courtesy of Comox Valley Schools (SD71) in B.C., an archived site with a series of excellent kits for middle-grade Core French units that carefully structure and encourage oral communication. Some elements would be adaptable for younger or older grades, and/or useful in immersion!

THIS KIT'S THEME: Les vêtements (Clothing)

« After asking and answering questions together as a class, students can then move
between stations. These stations are not sequential, but rather provide practice
communicating about each theme in different ways. The station titles ... are:

Station A. Bingo
Station B. Devinez qui? / Guess who?
Station C. Parade de mode / Fashion show
Station D. Colorier et étiquetter / Colour and label
Station E. Jeux / Games – Partenaires et Mots croisés
Station F. Dialogue
Station G. Sac magique / Magic bag
Station H. Écouter et répondre [/ Listen and respond] »

Subject:
French
Language Education
Material Type:
Activity/Lab
Diagram/Illustration
Game
Reading
Simulation
Unit of Study
Author:
Comox Valley Schools
Joan Pearce
Noah Burdett
Terri Ingram
Cheryl Adebar
Date Added:
03/05/2024