Un guide visant à développer les compétences linguistiques en communication orale chez …
Un guide visant à développer les compétences linguistiques en communication orale chez les élèves étudiant le français en tant que langue seconde. Le guide propose des sujets (images et répliques) et grilles d'évaluation pour encadrer l'interaction orale spontanée et préparée.
« Les quatre premiers niveaux de compétence (A1, A2, B1 et B2) du Cadre européen commun de référence pour les langues (CECR) ... servent ... de base à l’organisation du présent guide » :
A1 -Présentation spontanée (1 minute) - « se présenter, ... parler de soi, de sa famille, de ses goûts et de ses activités » -Exercice d'interaction (2 minutes de préparation + 2 minutes d'interaction) - au choix: À la pharmacie, au café, au cinéma
A2 -Présentation (5 minutes de prép + 2 minutes de présentation) - au choix: ta/ton meilleur.e ami.e, tes plus belles vacances, chanteur.euse/groupe préféré.e -Exercide d'interaction (sans prép, 2 minutes) - au choix: discussion en désaccord à propos d'activités sportives, description de sa famille
B1 -Présentation (10 minutes de prép + 3 minutes de présentation) - au choix: les jeunes canadiens et la pauvreté, les ados et l'activité physique -Interaction spontanée (2 minutes) - l'enseignant.e pose des questions au sujet du thème abordé
B2 -Présentation (20 minutes de prép + 3-5 minutes de présentation) - au choix, expression d'opinion requise: les jeunes sans diplôme et la recherche d'un emploi, l'éducation des filles et des garçons -Débat (5-7 minutes) - l'élève défend son opinion
'Students explore a variety of jobs and professions in today’s world, their …
'Students explore a variety of jobs and professions in today’s world, their aptitudes, the consequences of choosing a job or profession, and the importance of bilingualism in the choice of a job or profession ... students ... research a job or profession and to make a presentation to the class. In addition, students will explore possible careers and examine steps to follow to obtain employment.'
This thematic unit from Comox Valley Schools (SD71) in B.C. is aimed …
This thematic unit from Comox Valley Schools (SD71) in B.C. is aimed at Grade 5 Core French students, but is suitable for younger grades and would be easily adaptable for older ones. It is focused on oral practice and participation and would also be useful in French Immersion classes!Content Authors: Comox Valley Schools, Learn71
A free, online, English-French dictionary with the pronunciation of French words in …
A free, online, English-French dictionary with the pronunciation of French words in Canadian and/or France French accents!
For pronunciation help: type in the word you are searching for (in French), hit Enter or click the magnifying glass/search button, and press the speaker button that says 'ECOUTER' beside the result. For common words, you can also choose between a FRANCE French or CANADA French accent in the dropdown menu next the 'ECOUTER' button!
This dictionary also has a standard English-to-French and French-to-English search function.
*There are a lot of ads on this site, but it has a large free database of words with recorded pronunciations in both French and Canadian accents.*
**Remember that a dictionary is not a censored book/resource!**
No restrictions on your remixing, redistributing, or making derivative works. Give credit to the author, as required.
Your remixing, redistributing, or making derivatives works comes with some restrictions, including how it is shared.
Your redistributing comes with some restrictions. Do not remix or make derivative works.
Most restrictive license type. Prohibits most uses, sharing, and any changes.
Copyrighted materials, available under Fair Use and the TEACH Act for US-based educators, or other custom arrangements. Go to the resource provider to see their individual restrictions.