Updating search results...

Search Resources

48 Results

View
Selected filters:
  • conservation
Stop Heat From Escaping
Read the Fine Print
Educational Use
Rating
0.0 stars

In this activity, students act as engineers to determine which type of insulation would conserve the most energy.

Subject:
Design Studies
Practical & Applied Arts
Material Type:
Activity/Lab
Lesson
Provider:
TeachEngineering
Provider Set:
TeachEngineering
Author:
Denise Carlson
Malinda Schaefer Zarske
Natalie Mach
Sharon D. Perez-Suarez
Date Added:
09/18/2014
A Town with a Plan: Community, Climate, and Conversations
Read the Fine Print
Rating
0.0 stars

Homer, Alaska, has been taking action to reduce climate change for almost a decade. As the ten-year anniversary of their first plan looms on the horizon, the community is engaging in conversations about adaptation.

Subject:
Environmental Science
Science
Material Type:
Activity/Lab
Provider:
National Oceanic and Atmospheric Administration
Provider Set:
U.S. Climate Resilience Toolkit
Date Added:
09/13/2016
Une histoire de tortues
Read the Fine Print
Educational Use
Rating
0.0 stars

Ce court métrage d’animation image par image raconte le périlleux parcours de la tortue marine, une espèce en grave danger d'extinction. Touchant et universel, Une histoire de tortues illustre toute la beauté des écosystèmes où vivent ces fascinantes créatures.

**Il existe une mini-leçon pour ce métrage d'animation sur ce site.
Les élèves se familiarisent avec les notions de tortue de mer et tortue de terre, prédateurs naturels des tortues de mer. Ils suggèrent des raisons pour lesquelles les jeunes tortues sont plus vulnérables que d’autres nouveau-nés dans la nature.

Subject:
Earth Science
French
Language Education
Science
Material Type:
Activity/Lab
Lesson
Provider:
NFB Education
Provider Set:
ONF
Author:
Office National Du Film Du Canada
Date Added:
01/26/2024
Wasting Energy at Home
Read the Fine Print
Educational Use
Rating
0.0 stars

People use energy in all aspects of their lives for cooking, lighting and entertainment. Much of this energy use takes place in buildings, such as our homes. To save money and reduce the impact on our environment, many people are reducing their energy use. One way is to hire engineers to perform home energy audits to understand the ways we use energy and identify ways we can conserve energy. In this activity, students act as energy conservation engineers and identify the ways energy is conserved or wasted. They also learn many ways to personally conserve energy everyday.

Subject:
Environmental Science
Science
Material Type:
Activity/Lab
Provider:
TeachEngineering
Provider Set:
TeachEngineering
Author:
Denise Carlson
Malinda Schaefer Zarske
Natalie Mach
Sharon D. Perez-Suarez
Date Added:
10/14/2015
What is Sustainable Agriculture? Episode 3: Conservation Tillage and Soil Health
Rating
0.0 stars

Episode 3 of SARE’s “What is Sustainable Agriculture” video series provides an animated outline of the basic principles of conservation tillage. This is a basic explanation of conservation tillage and its benefits in agriculture.

Subject:
Agriculture Production
Agriculture Studies
Material Type:
Open Access Asset
Author:
SARE Outreach
Date Added:
12/21/2023
c̓isḷa: Un jeu d'équilibre (vidéo, leçon & bande dessinée) - l'École de l'Océan
Rating
0.0 stars

«Depuis des millénaires, les Haíɫzaqv dépendent des cycles saisonniers qui apportent les ressources océaniques. Mais aujourd'hui, ces ressources diminuent.

1 h 15 min activité

Bande dessinée : Les élèves en apprennent plus sur c̓isḷa - le geste de s'occuper et de prendre soin de quelque chose d'important. Les élèves créent ensuite une bande dessinée qui illustre des personnes qui prennent soin et rendent la pareille à la nature.

Conseil pédagogique : Utilisez des images qui reflètent de manière authentique la culture indigène spécifique que vous apprenez. Par exemple, si vous enseignez le concept de c̓isḷa, montrez des images des Haíɫzaqv et leurs traditions.

Attention : Il est important de ne pas trop romancer ou généraliser tous les peuples indigènes en se basant sur un concept spécifique. Évitez le stéréotype du « bon sauvage ».»

«Ce contenu a été filmé et élaboré sur les terres ancestrales non cédées des Haíɫzaqv, en étroite collaboration avec les membres de la Nation Haíɫzaqv. Les Haíɫzaqv sont une nation autochtone de la Colombie-Britannique, au Canada (http://www.heiltsuknation.ca/about-2/territory/). Nous sommes sincèrement reconnaissants envers la Nation Haíɫzaqv de nous avoir permis d'être des invités sur leur territoire, de partager leurs récits et leurs connaissances, et de collaborer avec nous pour ce module. Toute utilisation de la langue Haíɫzaqv dans le contenu d'Ocean School est supervisée par le Département de gestion intégrée des ressources des Heiltsuk (https://www.hirmd.ca/).»

Subject:
Agriculture Studies
Agriculture, Food Sustainability & Security
Arts Education
Biology
Computer & Digital Technologies
Creative Writing
English Language Arts
French
Graphic Arts
Indigenous Perspectives
Language Education
Practical & Applied Arts
Science
Social Studies
Visual Arts
Wildlife Management
Material Type:
Activity/Lab
Diagram/Illustration
Lesson
Primary Source
Provider:
Ocean School
Author:
École de l'Océan
Date Added:
12/18/2023