«Les Compétences pour réussir, anciennement appelées compétences essentielles, ont été identifiées et …
«Les Compétences pour réussir, anciennement appelées compétences essentielles, ont été identifiées et lancées par le gouvernement du Canada en mai 2021, mettant à jour le cadre existant en réponse à un marché du travail en évolution. Ces 9 compétences sont mises à jour pour refléter l'évolution rapide des besoins et des exigences en matière de compétences:
-Calcul -Communication -Collaboration -Résolution de problèmes -Rédaction -Adaptabilité -Lecture -Créativité et innovation -Compétences numériques
Elles constituent la base de l'apprentissage de toutes les autres compétences et permettent aux gens d'évoluer dans leur travail et leur vie et de s'adapter aux changements sur le lieu de travail et dans la vie.
Vous trouverez ci-dessous de plus amples informations sur ces compétences, ainsi que des cahiers d'exercices, des évaluations, des livrets et bien plus encore ! Ces outils sont conçus pour que les élèves et les enseignants les utilisent dans leurs cours.»
Concours d’art oratoire is an annual public speaking event across Canada for …
Concours d’art oratoire is an annual public speaking event across Canada for students studying French. It began in the Ottawa-Carlton area in 1975 and has expanded across the country. The program within the province is sponsored by Canadian Parents for French – Saskatchewan.
In Saskatchewan, students participate in Concours d’art oratoire in categories according to their grade level, current French program and past experience using French.
The objective of Concours d’art oratoire is to stimulate the interest of students in the learning of French. Concours d’art oratoire is an excellent way to improve oral French expression. It encourages students to use French in a meaningful way, which increases their self-esteem, confidence, and ability to communicate. Speech preparation can be integrated into the curriculum. Students are recognized for their efforts locally, at the provincial competition, and for those students in grades 11/12 at a national event.
Ce site aide à travailler la grammaire en français en étudiant la …
Ce site aide à travailler la grammaire en français en étudiant la conjugaison, les définitions, les synonymes, les règles de français, les exercices de français, les sudokus, les mots croisés et autres.
Le Conjugueur va vous aider à conjuguer un verbe. Entrez votre verbe …
Le Conjugueur va vous aider à conjuguer un verbe. Entrez votre verbe ci-dessus et vous verrez s'afficher la conjugaison. Vous pouvez également entrer un verbe déjà conjugué pour en retrouver l'infinitif.
Le Conjugueur contient également des synonymes, des définitions, des exercices et de nombreuses règles de grammaire et de conjugaison pour vous aider à maîtriser l'orthographe du français.
Pour vous amuser, quelques petits jeux sur le thème des verbes et de la conjugaison sont disponibles. Si malgré tout, il vous reste une question, n'hésitez pas à venir la poser sur notre forum.
"Ce site se veut une porte ouverte vers des tableaux de révision …
"Ce site se veut une porte ouverte vers des tableaux de révision des règles du français et vers des ressources en ligne." Le genre Les articles Le pluriel des noms Les démonstratifs La possession Les prépositions Prépositions et conjonctions La durée Les verbes pronominaux La place des pronoms Les pronoms objet indirect Les pronoms en et y Les pronoms relatifs La négation et les divers emplois de « NE » La place des adjectifs Les adverbes La comparaison Les formes à fonctions variables (TOUT, QUELQUE) le repérage temporel Les temps du passé Les temps du futur et du conditionnel L'interrogation Le subjonctif L'impératif L'infinitif Le participe présent et le gérondif Les constructions passives Le discours indirect La conjugaison des verbes La concordance des temps Les expressions avec "avoir" Les marques de relations logiques
This site incorporates learning activities for Core French from grades 5-7. Included …
This site incorporates learning activities for Core French from grades 5-7. Included on the site are themes for the classroom, art, card and board games, movement games, and a word reference French dictionary.
Curriculum Contents This document provides the learning outcomes that Level 1 students …
Curriculum Contents This document provides the learning outcomes that Level 1 students are expected to achieve in Core French by the end of the year. Indicators are included to demonstrate achievement of the outcomes. The Core French curriculum is defined by language levels and not by grade levels. Level 1 is the beginning level for Core French study, regardless of the actual grade level of students. The learning experiences recommended for students will support student achievement of the provincial Goals of Education through attending to the Broad Areas of Learning for Saskatchewan and the Cross-Curricular Competencies described on the following pages. The Core French curriculum provides: direction for supporting student achievement of the Broad Areas of Learning and the CrossCurricular Competencies; the aim and goals for Core French in Saskatchewan; characteristics of an effective Core French program; outcomes and indicators; connections to other areas of study.
Curriculum Contents This document provides the learning outcomes that Level 2 students …
Curriculum Contents This document provides the learning outcomes that Level 2 students are expected to achieve in Core French by the end of the year. Indicators are included to demonstrate achievement of the outcomes. The Core French curriculum is defined by language levels and not by grade levels. Level 1 is the beginning level for Core French study, regardless of the actual grade level of students. The learning experiences recommended for students will support student achievement of the provincial Goals of Education through attending to the Broad Areas of Learning for Saskatchewan and the Cross-Curricular Competencies described on the following pages. The Core French curriculum provides: direction for supporting student achievement of the Broad Areas of Learning and the CrossCurricular Competencies; the aim and goals for Core French in Saskatchewan; characteristics of an effective Core French program; outcomes and indicators; connections to other areas of study.
This document provides the learning outcomes that Level 3 students are expected …
This document provides the learning outcomes that Level 3 students are expected to achieve in Core French by the end of the year. Indicators are included to demonstrate achievement of the outcomes. The Core French curriculum is defined by language levels and not by grade levels. Level 1 is the beginning level for Core French study, regardless of the actual grade level of students. The learning experiences recommended for students will support student achievement of the provincial Goals of Education through attending to the Broad Areas of Learning for Saskatchewan and the Cross-Curricular Competencies described on the following pages. The Core French curriculum provides: direction for supporting student achievement of the Broad Areas of Learning and the CrossCurricular Competencies; the aim and goals for Core French in Saskatchewan; characteristics of an effective Core French program; outcomes and indicators; connections to other areas of study.
This document provides the learning outcomes that Level 4 students are expected …
This document provides the learning outcomes that Level 4 students are expected to achieve in Core French by the end of the year. Indicators are included to demonstrate achievement of the outcomes. The Core French curriculum is defined by language levels and not by grade levels. Level 1 is the beginning level for Core French study, regardless of the actual grade level of students. The learning experiences recommended for students will support student achievement of the provincial Goals of Education through attending to the Broad Areas of Learning for Saskatchewan and the Cross-Curricular Competencies described on the following pages. The Core French curriculum provides: direction for supporting student achievement of the Broad Areas of Learning and the CrossCurricular Competencies; the aim and goals for Core French in Saskatchewan; characteristics of an effective Core French program; outcomes and indicators; connections to other areas of study.
This document provides the learning outcomes that Level 5 students are expected …
This document provides the learning outcomes that Level 5 students are expected to achieve in Core French by the end of the year. Indicators are included to demonstrate achievement of the outcomes. The Core French curriculum is defined by language levels and not by grade levels. Level 1 is the beginning level for Core French study, regardless of the actual grade level of students. The learning experiences recommended for students will support student achievement of the provincial Goals of Education through attending to the Broad Areas of Learning for Saskatchewan and the Cross-Curricular Competencies described on the following pages. The Core French curriculum provides: direction for supporting student achievement of the Broad Areas of Learning and the CrossCurricular Competencies; the aim and goals for Core French in Saskatchewan; characteristics of an effective Core French program; outcomes and indicators; connections to other areas of study.
Ms. Campbell's original and curated resources for Core French instruction (worksheets, instructions, …
Ms. Campbell's original and curated resources for Core French instruction (worksheets, instructions, samples, videos, slideshows, etc.), organised by unit. Instructions are in English.
L’automobile est omniprésente dans notre quotidien depuis plus d’un siècle. Cette situation …
L’automobile est omniprésente dans notre quotidien depuis plus d’un siècle. Cette situation a toutefois un cout financier méconnu ainsi que d’importants impacts sur notre environnement.
Cette situation d’apprentissage permet aux jeunes de niveau secondaire de comparer les couts d’achat et d’utilisation de trois modes de transport, puis de prendre une décision « fictive » quant à leur choix de mode de déplacement.
De sa naissance à sa mise au rancart, une berceuse participe à …
De sa naissance à sa mise au rancart, une berceuse participe à toute la vie d’une famille québécoise, se prêtant de bonne grâce à toutes les fantaisies des enfants, fort nombreux! Brisée, réparée, repeinte, à nouveau brisée, elle finit par atterrir sur un banc de neige. Mais la ville a rejoint la campagne, la cerne. On construit un musée d’art moderne. La chaise, récupérée, y devient le siège du gardien. Elle est la vedette des enfants visitant le musée avec leurs parents. Cependant, la nuit venue, dans l’obscurité du musée, les tableaux s’animent au rythme dynamique d’une ronde effrénée et elle revit son passé.
Ce petit film court offre plein de points de culture canadien-français.
« TC² est un organisme à but non lucratif... Notre objectif est d’aider …
« TC² est un organisme à but non lucratif... Notre objectif est d’aider les élèves à apprendre à penser et à penser pour apprendre. »Le site du Critical Thinking Consortium (TC²) propose d'excellentes ressources gratuites pour l'enseignement de la pensée critique, surtout en sciences humaines et en mathématiques.
Plan de leçon fourni (mise en situation, tâche d'exploration, discussion, et extension): …
Plan de leçon fourni (mise en situation, tâche d'exploration, discussion, et extension): « En traçant des lignes pour joindre les points d’un ensemble, l’enfant crée des motifs. Ces motifs sont une des stratégies qu’il peut développer pour apprendre à subitizer ... L’idée de subitizer est l’équivalent de la lecture globale des mots en littératie. L’enfant ne décode pas chaque syllabe d’un mot en lecture globale, il reconnaît plutôt le mot d’un seul coup d’œil. La même idée s’applique à la subitisation en mathématique. Subitizer veut dire reconnaître d’un coup d’œil une quantité d’objets. Cela suppose que l’enfant a observé des arrangements familiers de ceux-ci. »
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