Activities Guide: Enhancing and Practicing Executive Function Skills with Children from Infancy to Adolescence
- Subject:
- Education
- Material Type:
- Activity/Lab
- Primary Source
- Author:
- Center on the Developing Child: Harvard
- Date Added:
- 11/23/2018
Activities Guide: Enhancing and Practicing Executive Function Skills with Children from Infancy to Adolescence
"Six videos have been created to highlight strategies that support language development for young children. The Enhancing Young Children’s Language and Literacy Development video series features interactions between Saskatchewan early childhood educators and children, and offers practical suggestions for implementing language and early literacy strategies.
Each video is approximately 15 minutes in length and includes information and examples for the continuum of early years development from 0-5 years of age. The videos will be useful for educators and staff who work with young children.
Video Titles include:
Getting in Tune with Children;
Incorporating Vocabulary into Routines;
Adjust the Way You Talk with Children;
Turn Taking with Children;
Sharing Books with Children; and,
Oral Storytelling with Children."
This site is jammed with great ideas and articles for enjoying the great outdoors!
Enough is Enough is a powerful 30-minute performance tailored to Saskatchewan Ministry of Education learning outcomes in Social Studies, Music, and English Language Arts for grades 9-12.
*A full teacher's guide is available to download.
Zoey Roy’s explains that:
Enough is Enough unravels what we think we know about Indigenous people in the context of Canada and rebuild a collective understanding of how we can learn from Indigenous knowledge and spirituality to make our home in Canada better for everyone. Inspired by my own pursuit of self-love, healing, and joy. The following lessons are steppingstones – a pathway for engaging the whole human self in learning and growing. Along my journey, I learned, you can’t think your way out of a broken heart. I want people to know that they are enough, to feel that they are enough, and to know that all people, animals, plants, minerals, and emotions all have a place in this world just like you. They are all enough too. Our journey is not theirs, so our judgements have no place in their journey. I want this unit to inspire compassion, will, solidarity and love.
Y a-t-il un métier qui t’intéresse plus particulièrement que d’autres? Cette activité te permettra tout d’abord de connaître un métier que tu ne connais peut-être pas beaucoup. Tu auras ensuite l’occasion de réaliser une entrevue avec une personne qui exerce un métier qui te passionne ou sur lequel tu as toujours voulu en savoir plus.
Cette leçon inclut des documents à télécharger.
Dans cette activité, tu feras la lecture et l’analyse d’un dernier récit d’enquête : L’aveu. Cette activité te servira de prérequis pour l’écriture de ton propre récit la semaine prochaine.
**avec documents à télécharger
Dans cette activité, tu feras la lecture et l’analyse d’un deuxième récit d’enquête : L’enveloppe mystérieuse. Cette activité te servira de prérequis pour l’écriture de ton propre récit dans deux semaines.
**avec documents à télécharger
Cette activité permettra de mettre fin au module sur les récits à intrigue policière, ou les enquêtes. Tu feras la lecture et l’analyse d’un dernier texte et auras l’occasion d’en composer un à ta façon!
**avec documents à télécharger
This choice board can be used for the students "that are always done everything" either at home or at school.
You can set your own expectations about how many students will complete along with them, but I'd suggest starting with just one and see how it goes.
I've included a PDF version for sharing - it's easy to click the links and get started.
I've also included the choice board as a MSWord doc so you can edit it or create your own if you wish (please share it back!)
Les océans de la Terre et le cycle interconnecté de l'eau et des cours d'eau sont essentiels à tous les organismes vivants de la Terre. Pourtant, la santé de ces océans et, par le fait même, le bien-être de toutes les formes de vie sur Terre, est en grande partie menacée par les impacts de l'activité humaine. Le plastique est omniprésent dans nos océans et il va falloir une transformation profonde de la conscience et des activités de l'humanité concernant les océans pour assurer une vie saine et durable sur cette planète
Nous croyons que c'est possible! Mais nous avons besoin de votre aide. Nos jeunes doivent être sensibilisés à leur propre utilisation du plastique et à l'impact direct de leurs actions sur l'environnement qui les entoure. Grâce à ces ressources, nous espérons que les jeunes deviendront des leaders du changement - et tout cela commence dans votre salle de classe.
Disponible aux niveaux maternelle, primaire et secondaire, et pour éducateurs francophones et anglophones.
Boîte à outils pour enseignants
Liens vers les normes d’apprentissage prescrites par province
Plan unitaire pour enseignants
Cahier d’exercices pour les étudiants
Nos outils pédagogiques sont adaptés aux programmes d’études fransaskois et d’immersion française du Ministère de l’Éducation de la Saskatchewan. Nos ressources peuvent être utilisées dans les différentes classes de sciences humaines, de bien-être et de français de la 6e à la 9e année.
Nos activités éducatives examinent les dangers des stéréotypes, du racisme et de la discrimination ainsi que les rôles et responsabilités des sociétés face à ceux-ci. Elles permettent ainsi aux élèves de mieux comprendre les sujets sensibles que sont l’Holocauste, les génocides et les droits de la personne.
Voici un site gratuit pour préparer vos cours de français langue étrangère.
Vous y trouvez des vidéos sur tout sujet avec fiches pédagogiques.
"Qu’est-ce qu’enseigner le français avec TV5MONDE ?
Vous enseignez le français langue étrangère (FLE) ? TV5MONDE met à votre disposition des ressources pédagogiques gratuites avec une approche originale et motivante. Retrouvez des centaines de vidéos et fiches adaptées à tous les publics – enfants, adolescents, adultes – et à tous les niveaux – débutant à avancé."
Élaborée avec le soutien du gouvernement du Canada, cette trousse de leçons et d'activités explore l'Objectif de développement durable n°15 : Vie terrestre.
Cette trousse :
Met en avant le travail soutenu par l'AKFC dans le monde en développement.
Encourage les élèves à établir des liens personnels et communautaires avec la vie terrestre.
Relie les artefacts historiques du Musée Aga Khan aux problématiques contemporaines liées à la vie sur terre.
Explore les ambitions, les objectifs et les progrès du Canada en matière de vie terrestre.
"Développé avec le soutien du gouvernement du Canada, ce kit de leçons et d'activités explore l'Objectif de développement durable n° 6 : Eau propre et assainissement.
Ce kit :
Met en valeur le travail soutenu par l'AKFC dans le monde en développement.
Encourage les étudiants à établir des liens personnels et communautaires avec l'eau propre et l'assainissement.
Relie les artefacts historiques du Musée Aga Khan aux problématiques contemporaines liées à l'eau propre et à l'assainissement.
Explore les ambitions, les objectifs et les progrès du Canada en matière d'eau propre et d'assainissement."
Pour le Mois de l’histoire des Noirs, nous avons une occasion unique, en tant que pédagogues, de faire connaître aux élèves l’histoire des communautés noires et leur contribution à la société et à la culture au Canada.
Trois courts métrages d’animation permettent d’aborder le Mois de l’histoire des Noirs avec des élèves du primaire et du secondaire, tout en insistant sur certains aspects de la vie civique.
**Le site vous donne aussi des questions à discuter et des activités à faire avec les étudiants.
This report examines some of the key issues surrounding the education of First Nations, Métis and Inuit students and proposes a governance framework that school boards can use to improve student results.
Written for Alberta Education.
Nikki Giovanni's poem 'The Funeral of Martin Luther King, Jr.' is paired with Dr. King's "I Have a Dream" speech, taking students on a quest through time to the Civil Rights movement.
Entering Scores in Gradebook Video - SWSD Training
Lesson 1 introduces students to the blow fly's life cycle and the accumulated degree hour (ADH) used by forensic entomologists for estimating the time of death. Lesson 2 introduces Dr. Krinsky's entomological work in solving a murder case in 1986. Students access several primary-source documents related to Dr. Krinsky's entomological work. Both lessons help students expand their understanding of a forensic entomologist's work and appreciate how scientists account for environmental/variable factors in forming a conclusion in a scientific study.
The students were starting a lesson on franchising and how it can be considered a form of entrepreneurship. We discussed the benefits and drawbacks of being either a franchisor or a franchisee. To engage the students into some heavier content I found a graphic novel, “Tales o f Garcon, The Franchise Players”, on the website Teachers pay Teachers. This was a great resource meant for business/ economics students. I found the first 2 chapters fit perfectly into an entrepreneurship course. The first chapter was a free download and examined the concept of franchising. It outlined the history of franchises, the players involved, discussed business terminology and ended in a dramatic fashion forcing the students to ask themselves the following:
• Potential risks involved in franchising
• Legalities of franchising
• Protection available to both parties