Bio 20 Unit 1 Notebook file Lesson 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, …
Bio 20 Unit 1 Notebook file Lesson 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7 Practice Quiz The Stewie Head Assignment Unit One Test Microscope Review Lab Microscope
La ressource consiste en une fiche pédagogique portant sur une expérience de …
La ressource consiste en une fiche pédagogique portant sur une expérience de cytologie. Celle-ci propose des informations pratiques pour l’enseignant ainsi qu’une explication pédagogique de l’expérience. La ressource contient également une vidéo de l’expérience.
La ressource consiste en une fiche pédagogique portant sur une expérience de …
La ressource consiste en une fiche pédagogique portant sur une expérience de cytologie. Celle-ci propose des informations pratiques pour l’enseignant ainsi qu’une explication pédagogique de l’expérience. La ressource contient également une vidéo de l’expérience.
Students are introduced to the latest imaging methods used to visualize molecular …
Students are introduced to the latest imaging methods used to visualize molecular structures and the method of electrophoresis that is used to identify and compare genetic code (DNA). Students should already have basic knowledge of genetics, DNA (DNA structure, nucleotide bases), proteins and enzymes. The lesson begins with a discussion to motivate the need for imaging techniques and DNA analysis, which prepares students to participate in the associated two-part activity: 1) students each choose an imaging method to research (from a provided list of molecular imaging methods), 2) they research basic information about electrophoresis.
« Il a fallu plusieurs scientifiques s’inspirant de leurs découvertes respectives pour …
« Il a fallu plusieurs scientifiques s’inspirant de leurs découvertes respectives pour formuler la théorie cellulaire, une des pierres d’assise de la biologie. »
*Vidéo principale:
-L'histoire folle de la théorie cellulaire (TED Ed, malheureusement en anglais avec des sous-titres français; il y a une transcription en français sur YouTube que vous/vos élèves pourriez lire à haute voix)
TRANSCRIPT: Sur YouTube, choisissez les sous-titres en français (symbole d'engin) -- cliquez « ...more » sous la vidéo -- cliquez « Show transcript » -- copiez, collez & imprimez.
*Texte et images:
-Un résumé de la théorie cellulaire -Le microscope -La découverte des bactéries -La découverte des cellules -D’autres découvertes sur les cellules -Les cellules préexistantes
*Matériel pédagogique supplémentaire:
-Questions de discussion et réflexion (les élèves pourraient répondre à l'écrit / en tant qu'évaluation) -Activités supplémentaires: Évaluation de vidéo, Tournoi à la ronde, Ligne de temps, Billet de sortie
The following resource contains the assets (or resources) to accompany the Sask …
The following resource contains the assets (or resources) to accompany the Sask DLC Science 8 course. Please note that this is not the content of the course, but the assets used to support and deliver it. The files are organized in a zip folder and a collection.
With a simple list of necessary supplies, science teacher Mrs. Seay gets …
With a simple list of necessary supplies, science teacher Mrs. Seay gets her class completely involved in the task of identifying and classifying organisms found in local pond water.
No restrictions on your remixing, redistributing, or making derivative works. Give credit to the author, as required.
Your remixing, redistributing, or making derivatives works comes with some restrictions, including how it is shared.
Your redistributing comes with some restrictions. Do not remix or make derivative works.
Most restrictive license type. Prohibits most uses, sharing, and any changes.
Copyrighted materials, available under Fair Use and the TEACH Act for US-based educators, or other custom arrangements. Go to the resource provider to see their individual restrictions.