This comprehensive resources offers the big idea, I Can Statements, print resources, websites and ideas for the classroom for all indicators in DR7.1.
- Subject:
- Social Studies
- Material Type:
- Unit of Study
- Date Added:
- 10/16/2018
This comprehensive resources offers the big idea, I Can Statements, print resources, websites and ideas for the classroom for all indicators in DR7.1.
This comprehensive resource offers the big idea, I Can Statements, print resources, websites and ideas for the classroom for all indicators in DR7.2.
This comprehensive resource offers the big idea, I Can Statements, print resources, websites and ideas for the classroom for all indicators in DR7.3.
This comprehensive resource offers the big idea, I Can Statements, print resources, websites and ideas for the classroom for all indicators in IN7.1.
This comprehensive resource offers the big idea, I Can Statements, print resources, websites and ideas for the classroom for all indicators in IN7.2.
This comprehensive resource offers the big idea, I Can Statements, print resources, websites and ideas for the classroom for all indicators in PA7.1
This comprehensive resource offers the big idea, I Can Statements, print resources, websites and ideas for the classroom for all indicators in PA7.2.
This comprehensive resource offers the big idea, I Can Statements, print resources, websites and ideas for the classroom for all indicators in RW7.1.
This comprehensive resource offers the big idea, I Can Statements, print resources, websites and ideas for the classroom for all indicators in RW7.2
This comprehensive resource offers the big idea, I Can Statements, print resources, websites and ideas for the classroom for all indicators in RW7.3.
These student handouts contain good background information on the history of citizenship in Canada, as well as decision making.
PA. 9.3 Investigate the roles and responsibilities of members of the societies studied and those of citizens in contemporary Canada.
This file contains 5 lessons and an assessment:
Lesson one: Criteria for citizenship – Canada
Lesson two: Oppression of Rights
Lesson three: What rights and responsibilities do Canadian citizens have?
Lesson Four: Rights and Responsibilities of citizens in an ancient society
Lesson Five: Roles within Societies
This Heritage Minute follows the life of Onondaga long-distance runner Gagwe:gih, whose name means “Everything.” Known around the world as Tom Longboat, he was one of the most celebrated athletes of the early 20th century.
1 min. video
A eulogy is given for Tommy Prince, Canada’s most-decorated Indigenous war veteran.
For more information about Tommy Prince, visit: http://www.thecanadianencyclopedia.ca
Plans de leçon de la revue de La Société Histoire Canada. Excellente ressource pour l'apprentissage de l'histoire canadienne.
Hundereds of artist studies- examples of their work, brief autobiographies, sections for students to experiment and reflect
Ce dossier contient des ressources qui introduisent les élèves à l'histoire de l'Holocauste et qui les sensibilisent aux conséquences de l'antisémitisme et de toutes autres formes de haine.
Ce site contient 13 ressources pour les élèves de la 6e à la 12e année. On y trouve aussi quelques outils pédagogiques.
Discuss with your students what it means to be Canadian. Start by watching this short commercial https://www.youtube.com/watch?v=BRI-A3vakVg (You may choose to cut the beverage part out at the end or just use the sound at that point in the video.)
All other materials you need to do are attached including a rubric, parent letter, project planner with choices.
Échéance: le 26 janvier 2024
ARTS & COMPOSITIONS
«Les élèves qui participent au volet arts et compositions sont invités à soumettre une œuvre d’art, un essai ou toute autre représentation qui exprime leur vision de la réconciliation au pays. Jusqu’à douze projets seront choisis dans le volet arts et compositions et seront inclus dans un livret artistique présentant leur œuvre et leur message. »
PROJETS
«Les élèves qui participent au volet projets sont invités à aller plus loin en soumettant un plan et un budget pour leur vision de la réconciliation dans leur communauté ou leur école. Les projets suivants sont envisagés : inviter des survivants, des aînés ou des gardiens du savoir à prendre la parole dans le cadre d’une série d’activités d’apprentissage; construire une installation artistique permanente représentant la réconciliation à l’école; ou encourager le bénévolat dans les communautés sur le thème de la réconciliation. Six projets du volet projets recevront 750 $, six recevront 1 000 $ et trois recevront 1 500 $. Ces projets seront également reconnus dans un livret artistique.»
FORMATION AU LEADERSHIP & CÉRÉMONIE NATIONALE
«Douze projets du volet arts et compositions et du volet projets seront sélectionnés et honorés lors d’une cérémonie nationale. Les élèves responsables de ces projets auront la possibilité de participer à des exercices de formation au leadership en ligne. Les élèves dont les projets auront été sélectionnés dans le volet projets recevront une micro-subvention pour concrétiser leur vision de la réconciliation au pays.
Pour en connaître davantage, veuillez communiquer avec l’équipe du programme Imaginez le Canada :
Téléphone : 204 474-6069 ou sans frais au 1 855 415-4534 (Amérique du Nord)
Email: imagineacanada@umanitoba.ca »
This YouTube channel offers many videos with Indigenous content.
Please subscribe for more INAC videos: http://goo.gl/esyayp
Get more INAC: http://www.aadnc-aandc.gc.ca/