This thematic unit from Comox Valley Schools (SD71) in B.C. is aimed …
This thematic unit from Comox Valley Schools (SD71) in B.C. is aimed at Grade 6 Core French students, but is suitable for younger grades and would be easily adaptable for older ones. It is focused on oral practice and participation and would also be useful in primary French Immersion classes!
THIS UNIT'S THEME: Body Parts & Monsters (Le corps & les monstres)
In addition to tips for incorporating French into daily routines, the unit includes:
-Vocabulary -Pronunciation videos -Kahoot/flash card games -Word games -Games and activities for oral practice -An art & writing activity
The same page details other units and a Cultural Study: La culture de Montréal.
This thematic unit from Comox Valley Schools (SD71) in B.C. is aimed …
This thematic unit from Comox Valley Schools (SD71) in B.C. is aimed at Grade 6 Core French students, but is suitable for younger grades and would be easily adaptable for older ones. It is focused on oral practice and participation and would also be useful in primary French Immersion classes!Content Authors: Comox Valley Schools, Learn71, Beth Peddle
"Départ Santé est un programme complet qui a pour but d’encourager la …
"Départ Santé est un programme complet qui a pour but d’encourager la saine alimentation et la pratique de l’activité physique dans les environnements à la petite enfance.
RSFSCe programme bilingue a été développée en Saskatchewan par un groupe de partenaires menés par le Réseau Santé en français de la Saskatchewan une organisation communautaire à but non lucratif située à Saskatoon."
Inspirée du livre de Lynette Comissiong, ce court métrage d’animation est en …
Inspirée du livre de Lynette Comissiong, ce court métrage d’animation est en quelque sorte une version caraïbéenne du conte Hansel et Gretel. Sourds aux avertissements de leur mère, Tina et Dalby traversent le pont interdit et se retrouvent prisonniers de la méchante Mama Zi, une cocoya (esprit maléfique). Ils se croient perdus mais Tina, qui est très futée, convainc Mama Zi de continuer à se prélasser au soleil, ce qui donne aux enfants le temps de s'enfuir.
DOSSIER THÉMATIQUE Franco-midi - Maternelle à la 3e année Pause du midi …
DOSSIER THÉMATIQUE Franco-midi - Maternelle à la 3e année Pause du midi à l’intérieur? Journée d’intempéries? Bénéficiez d’une sélection de séries tout autant ludiques qu’éducatives pour se divertir en français, se ressourcer et s’activer!
CLEF = Compter, Lire et Écrire en Famille « LA CLEF est …
CLEF = Compter, Lire et Écrire en Famille
« LA CLEF est une communauté de parents qui échangent et apprennent des trucs pour aider leurs enfants à compter, lire et écrire en famille grâce à des contenus divertissants, variés et pratiques. ... La CLEF est un projet de littératie familiale destiné aux parents des 5 à 8 ans. Notre communauté ... comprend et supporte les parents dans l’accompagnement de leur enfant dans ses apprentissages. Elle contribue à favoriser l’éveil et l’apprentissage de la lecture, de la numératie et de l’écriture chez les enfants de 5 à 8 ans. »
En quoi consiste le projet La nature et moi? On connaît de …
En quoi consiste le projet La nature et moi? On connaît de mieux en mieux les impacts négatifs importants du « déficit nature » (manque de contact avec la nature) sur la santé générale, le développement moteur, le comportement, la concentration et la socialisation chez les jeunes. La nature et moi propose à la fois une formation pour les éducatrices et éducateurs en petite enfance, ainsi qu’un recueil d’activités de 50 activités pédagogiques.
La formation La nature et moi propose un contenu théorique suivi d’exercices pratiques et de jeux d’apprentissage. Le partage du savoir collectif des participant(e)s est également favorisé. Une sortie extérieure pourra être insérée dans la formation, selon les disponibilités offertes près du lieu de la formation.
Overview: Courtesy of Comox Valley Schools (SD71) in B.C., an archived site …
Overview: Courtesy of Comox Valley Schools (SD71) in B.C., an archived site with a series of excellent kits for middle-grade Core French units that carefully structure and encourage oral communication. Some elements would be adaptable for younger or older grades, and/or useful in immersion!
THIS KIT'S THEME: La nourriture (Food)
« After asking and answering questions together as a class, students can then move between stations. These stations are not sequential, but rather provide practice communicating about each theme in different ways. The station titles ... are:
a. Bingo b. Cartes -Memoire/memory game c. L’intervue -The interview d. Dictionnaire visual / Visual dictionary e. Les jeux de vocabulaire / Vocabulary games f. Sac magique / Magic bag »
Dessin animé pour enfants. Voici l'histoire de Doris Dingle, une douce grand-maman. …
Dessin animé pour enfants. Voici l'histoire de Doris Dingle, une douce grand-maman. Elle vit en harmonie avec ses trois chats: Dada, Didi et Dodu. Un jour, hélas, une bourrasque vient interrompre violemment cette vie familiale idyllique... Un film d'animation magique qui ira droit au cœur des petits de 4 à 9 ans.
Courtesy of Comox Valley Schools (SD71) in B.C., an archived site with …
Courtesy of Comox Valley Schools (SD71) in B.C., an archived site with a series of excellent kits for middle-grade Core French units that carefully structure and encourage oral communication. Some elements would be adaptable for younger or older grades, and/or useful in immersion!
THIS KIT'S THEME: Les vêtements (Clothing)
« After asking and answering questions together as a class, students can then move between stations. These stations are not sequential, but rather provide practice communicating about each theme in different ways. The station titles ... are:
Station A. Bingo Station B. Devinez qui? / Guess who? Station C. Parade de mode / Fashion show Station D. Colorier et étiquetter / Colour and label Station E. Jeux / Games – Partenaires et Mots croisés Station F. Dialogue Station G. Sac magique / Magic bag Station H. Écouter et répondre [/ Listen and respond] »
The Lethbridge Curriculum Developers Group Explore French Through Music website is a …
The Lethbridge Curriculum Developers Group Explore French Through Music website is a free, open access resource to support French language instruction with fun and interactive songs. Their are various materials provided on the website including songs, interactive activities, and cultural exploration. Activities are available for individuals to download for use in your class or use them as models for developing your own language materials.
Courtesy of Comox Valley Schools (SD71) in B.C., an archived site with …
Courtesy of Comox Valley Schools (SD71) in B.C., an archived site with a series of excellent kits for middle-grade Core French units that carefully structure and encourage oral communication. Some elements would be adaptable for younger or older grades, and/or useful in immersion!
THIS KIT'S THEME: Ma vie... c'est moi! (My Life... It's Me!)
«This Mon passport theme , “Ma vie” / “My life” includes basic greetings, basic questions, emotions, colours and numbers.
« After asking and answering questions together as a class, students can then move between stations. These stations are not sequential, but rather provide practice communicating about each theme in different ways. The station titles ... are:
a. Comment ça va? b. Bandes dessinées / Comics c. Emojis d. C’est moi! / It’s me! e. Chanter/Sing f. Une dictée / Spelling list or Spelling bee g. Calculer / Calculate h. Colorier / Colour i. Sac magique / Magic bag »
Site web fournissant de nombreux jeux en ligne pour soutenir à l'apprentissage …
Site web fournissant de nombreux jeux en ligne pour soutenir à l'apprentissage des enfants d'âge préscolaire, qui pourraient aussi être utiles en maternelle. Les activités sont organisées par thème.
« Les activités détaillées qui suivent servent à aider les élèves à …
« Les activités détaillées qui suivent servent à aider les élèves à déterminer une solution efficace pour aider une personne qui fait face à un défi ou à une difficulté. (Cette leçon met l'accent sur l'aide à offrir à un nouveau venu à l'école ou dans la communauté; toutefois, elle peut être adaptée de manière à aborder d'autres situations.) »
Cette petite unité se sert du film « Venue de loin » (animation, 6 minutes) de Shira Avni et Serene El-haj Daoud, qui se trouve sur le site de l'ONF: https://www.onf.ca/distribution/film/venue_de_loin
"The website includes clusters of task-based lessons and examples of tasks that …
"The website includes clusters of task-based lessons and examples of tasks that fit within each of Willis’ (1996) six types of tasks. The LCD Group is also dedicated to promoting intercultural communicative competence (see Foundations section) in the second language classroom and has included a section of activity ideas and lesson plans to demonstrate how intercultural themes can be embedded in and complement second language instruction."
"This module - consisting of 49 lesson plans, a personal dictionary, a …
"This module - consisting of 49 lesson plans, a personal dictionary, a personal language portfolio, a video located on Youtube, and handouts, worksheets, and other materials to support implementation of the lessons - was developed to support teachers in introducing learners to the French language using a task-based approach. It is assumed that the learners participating in this module will have had minimal exposure to the French language and, therefore, emphasis has been placed upon developing learners’ vocabulary, foundational communicative skills, willingness to take risks in communicating in a second language, and awareness about linguistic and cultural difference. The module could be used with any beginner group of young French language learners[.]"
No restrictions on your remixing, redistributing, or making derivative works. Give credit to the author, as required.
Your remixing, redistributing, or making derivatives works comes with some restrictions, including how it is shared.
Your redistributing comes with some restrictions. Do not remix or make derivative works.
Most restrictive license type. Prohibits most uses, sharing, and any changes.
Copyrighted materials, available under Fair Use and the TEACH Act for US-based educators, or other custom arrangements. Go to the resource provider to see their individual restrictions.