Comparing Numbers Work with numbers 11-19 to gain foundations for place value. …
Comparing Numbers Work with numbers 11-19 to gain foundations for place value. For numbers 11 to19, Kindergarten students choose, combine, and apply strategies for answering quantitative questions. This includes composing and decomposing numbers from 11 to 19 into ten ones and some further ones by writing and representing the numbers, counting and producing sets of given sizes, counting the number of objects in combined sets, or counting the number of objects that remain in a set after some are taken away. Objects, pictures, actions, and explanations are used to solve problems and represent thinking. Although CCGPS states, “Kindergarten students should see addition and subtraction equations, and student writing of equations in kindergarten is encouraged, but it is not required.” Please note: it is not until First Grade that “Understand the meaning of the equal sign” is an expectation. Mathematically proficient students might rely on using concrete objects or pictures to help conceptualize and solve a problem. While using objects to make sense of the quantities and relationships in problem situations, students thereby connect whether the answer makes sense through comparisons and discussions. Using the mathematical language to verbalize their reasoning is an important cognitive facet for establishing a strong place value foundation. The terms students should continue to use as they verbalize thinking are: join, add, separate, subtract, same amount as, equal, less, more, tens, and ones.
Module 1 of the Kindergarten curriculum in A Story of Units. In …
Module 1 of the Kindergarten curriculum in A Story of Units. In Topics A and B, classification activities allow students to analyze and observe their world and articulate their observations. Reasoning and dialogue begin immediately. In Topics C, D, E, and F, students order, count, and write up to ten objects to answer how many? questions from linear, to array, to circular, and finally to scattered configurations wherein they must devise a path through the objects as they count. In Topics G and H, students use their understanding of relationships between numbers and know that each successive number name refers to a quantity that is one greater and that the number before is one less.
"400 millions de tonnes de plastique sont produites chaque année, dont 36 …
"400 millions de tonnes de plastique sont produites chaque année, dont 36 % sont destinées à un usage unique ou à l'emballage. Sur ce chiffre, seuls 9 % sont recyclés. Il est juste de dire que les plastiques sont partout, y compris dans l'océan. En fait, environ 13 millions de tonnes de plastique entrent dans les courants océaniques chaque année. Le plastique est devenu un pilier de la vie moderne. Il faudra un changement profond et transformationnel dans la conscience et les activités de l'humanité concernant l'océan pour briser le modèle plastique.
Nous croyons que c'est possible ! Mais nous avons besoin de votre aide.En mettant en relation des concepts socio-économiques et scientifiques tels que les bassins versants et les courants océaniques, les interactions de la chaîne alimentaire et l'effet de serre, les jeunes apprendront l'histoire du plastique, comment il a transformé nos habitudes de consommation, comment il nuit à la santé des océans, exacerbe la crise climatique actuelle, et comment ils peuvent protéger notre océan contre une nouvelle pollution plastique et restaurer les écosystèmes déjà touchés.
Grâce aux activités de ce kit éducatif, les élèves recevront les connaissances, les outils et les compétences nécessaires pour briser leur modèle plastique et devenir des leaders du changement - et tout cela commence dans votre classe."
Comme annexe on propose des liens à de très bonnes vidéos supplémentaires, y compris un dessin animé Sympa qui explique le voyage des aliments dans le corps humain et une émission de C'est pas sorcier.
This Learn Moodle MOOC site offers the following free courses: - Learn …
This Learn Moodle MOOC site offers the following free courses: - Learn Moodle 3.9 Basics - This free four-week course is designed for anybody who wants to use the Moodle learning platform for teaching, whether it be in a school, a university, a company or just personal interest! - Moodle Teaching Basics - This free course is designed to help you understand the basics of teaching with Moodle. - Moodle Admin Basics - This free course covers how to manage a Moodle site from the Administration interface within Moodle. - Moodle Plugin Development Basics - In this course you will learn essential concepts related to Moodle's modular architecture.
"Callysto is a free, multimodal learning program for grades 5-12 students in …
"Callysto is a free, multimodal learning program for grades 5-12 students in Canada. The program is part of a two-year pilot project by Cybera and the Pacific Institute for Mathematical Sciences (PIMS), who received funding from the federal government’s CanCode program to build and employ new technologies that promote digital literacy and help Canada’s youth develop the foundational skills required to become the future drivers of innovation."
Learning modules are available for Math, ELA, Science, Social, etc. Click RESOURCES then select - learning modules, lesson plans, Indigenous content, data, computational thinking, problem solving. Use the "bubbles" to filter to the subject.
Click GET STARTED to find the teacher starter kit and free full courses on computing science 10, AI, computational thinking, data science.
« Un fluide est une substance déformable lorsqu'elle est soumise à une …
« Un fluide est une substance déformable lorsqu'elle est soumise à une force, c'est-à-dire qu'elle a la capacité de prendre la forme du contenant dans lequel elle se trouve.
On regroupe sous cette appellation les gaz, qui sont des fluides compressibles, et les liquides, qui sont des fluides peu ou pas compressibles. »
*Texte, images, vidéo, illustrations, exemples:
-Les fluides -Fluide incompressible -Fluide compressible -La circulation des fluides dans le corps humain
*Matériel annexe: liens à de nombreux articles supplémentaires; « MiniRécup» - révision avec vidéos interactives, résumé (sous « À retenir »), quiz récapitulatif
« Le Canada possède des formes de relief remarquables. Découvre comment la …
« Le Canada possède des formes de relief remarquables. Découvre comment la météorisation, l’érosion et la sédimentation façonnent le relief. »
*Texte, images et liens externes:
-Qu’est-ce que la météorisation mécanique? -Qu’est-ce que la météorisation chimique? -Quels autres processus géologiques altèrent les formes de relief? -Questions de compréhension, discussion et réflexion
*Matériel annexe: activités pédagogiques « Aperçu de vocabulaire » et « Toile de définition du concept » (fiches reproductibles adaptées et téléchargeables), création d'un organisateur graphique, cartes topographiques et interactives
In this lesson you will learn about how the larger macroeconomic situation …
In this lesson you will learn about how the larger macroeconomic situation impacts every Canadian (market growth/decline, inflation, and domestic and global economic conditions (war, unemployment, labor, international trade). This lesson will explore questions such as: What are key indicators (types of markets, unemployment, inflation, and Gross Domestic Product (GDP)) identifying to a country’s economic performance and how do these affect financial decisions?
In this lesson students will learn about how inflation impacts every Canadian, …
In this lesson students will learn about how inflation impacts every Canadian, as it is part of every purchase we require to live: housing, food, clothing, entertainment and more. The calculation of the Consumer Price Index (CPI) is demonstrated through the basket of goods that make up the CPI figures. Knowing about inflation and the impact on financial decisions is very important for students to learn to “stay ahead”; meaning money earned/income needs to equal or be greater than money spent/ expenses, or they will “fall behind” financially. The lesson ends with a demonstration of a single good, calculating the “Big Mac Inflation” and comparing this to all other goods.
Traite des cellules osseuses (ostéoblastes, ostéocytes et ostéoclastes), des tissus osseux, des …
Traite des cellules osseuses (ostéoblastes, ostéocytes et ostéoclastes), des tissus osseux, des os, des muscles et tissus conjonctifs, et des différents types de systèmes muscolosquelettiques chez les animaux.
Le texte, les vidéos et de nombreuses images et figures expliquent:
-Les exosquelettes -Les squelettes hydrostatiques -L'endosquelette des vertébrés -Les parties du squelette d’un vertébré (exemple humain avec comparaisons) -Les os (tissus & cellules) -Les tissus conjonctifs et le système musculosquelettique -Les muscles -Le mouvement : le travail d’équipe en action
« Découvre comment différents animaux respirent, des poissons aux humains. » *Texte, …
« Découvre comment différents animaux respirent, des poissons aux humains. »
*Texte, illustrations, images, vidéos et animations:
-Système respiratoire des mammifères -Système respiratoire humain -Ventilation -Le parcours des échanges gazeux -Systèmes respiratoires des animaux non mammifères -Oiseaux -Insectes -Reptiles -Amphibiens -Poissons
Liens annexes: plusieurs vidéos traitant des systèmes respiratoires de différents organismes, y compris les humains, et un épisode de C'est pas sorcier.
This course from Engineers Canada works to inform students about engineering from …
This course from Engineers Canada works to inform students about engineering from what is an engineer to the many engineering disciplines and how they impact society.
These modules will help students understand the path and process to becoming an engineer while informing them on the diversifying landscape and the myriad of benefits engineering offers.
Module titles include: - What is an Engineer? - Engineering Disciplines Pt. 1 - Engineering Disciplines Pt. 2 - Equity, Diversity and Inclusion in Engineering - Path to Becoming an Engineer - Other Steps and Benefits to Becoming an Engineer
Des ressources fournies par l'Institut de l'art canadien: « Plans de cours …
Des ressources fournies par l'Institut de l'art canadien:
« Plans de cours et ressources en libre accès pour la communauté enseignante. Nos guides pédagogiques offrent la possibilité d’enseigner une multitude de matières – des changements climatiques à la nutrition, de la justice sociale aux études sur le genre, et de la décolonisation aux mathématiques – par le biais de l’art et des artistes qui ont défini la culture visuelle au pays.
Écrits par des expert·es, révisés par des enseignant·es et créés en partenariat avec des conseiller·ères culturel·les, nos guides pédagogiques sont offerts gratuitement en français et en anglais, et sont composés d’activités suscitant la réflexion, de plans de cours à suivre étape par étape, de ressources numériques supplémentaires et d’une banque d’images en un diaporama PowerPoint téléchargeable. »
No restrictions on your remixing, redistributing, or making derivative works. Give credit to the author, as required.
Your remixing, redistributing, or making derivatives works comes with some restrictions, including how it is shared.
Your redistributing comes with some restrictions. Do not remix or make derivative works.
Most restrictive license type. Prohibits most uses, sharing, and any changes.
Copyrighted materials, available under Fair Use and the TEACH Act for US-based educators, or other custom arrangements. Go to the resource provider to see their individual restrictions.