Series of videos on Intellectual Property created by the team at Crash Course
- Subject:
- Law
- Social Studies
- Material Type:
- Lesson
- Provider:
- Crashcourse
- Date Added:
- 05/21/2018
Series of videos on Intellectual Property created by the team at Crash Course
This is a lesson about crystal growth. Leaners will grow a sugar crystal and learn how this relates to growing protein crystals in space. The lack of gravity allows scientists on the space station to grow big, almost perfect crystals, which are used to help design new medicines. This is science activity 2 of 2 found in the ISS L.A.B.S. Educator Resource Guide.
This is an interview with First Nations lawyer and poet Francine Merasty. The interview is in three parts with each part focusing one one of her poems.
Part 1 Homebound-Residential Schools
Part 2 Fiery Woman-60's Scoop
Part 3 Reconciliation- TRC Calls To Action
Students will research the laws relating to tobacco in their own and other jurisdictions, debating the most effective approaches.
«Bienvenue sur le site de l'Assemblée législative de la Saskatchewan.
Composée de 61 députés élus par la population dans chacune des circonscriptions électorales, l'Assemblée constitue un forum où les députés débattent des questions d’intérêt public et exercent leurs divers rôles.
En espérant avoir bientôt d'autres renseignements disponibles en français, on vous invite à lire les pages ci-dessous.»
*Il existe moins de ressources en français et il faut parfois naviguer à travers des pages en anglais pour y accéder. *
Visites guidées: «Les visites en français sont disponibles à 10h et à 15h, du lundi au vendredi. Venez nous voir sans réservation! Pour un groupe de 10 ou plus, vous pouvez réserver à l'avance pour toute heure de la journée. »
Débats de l'Assemblée: «Veuillez composer le 306-787-5358 pour savoir comment les élèves peuvent assister aux débats de l’Assemblée législative et rencontrer leur député. Veuillez consulter tous les renseignments pour les enseignants (anglais).» https://www.legassembly.sk.ca/visitors/information-for-teachers/
Students learn the principles of the Law field, the many Law agencies, and federal, state and local laws.The course of study includes: historical perspective of American police agencies, with an emphasis on California law enforcement; philosophy of the origins of crime and the social impact on society; development of the Law system, current trends and their relevance to local and state law enforcement; hiring and testing processes for positions in law enforcement; laws of arrest, search and seizure laws; court process; penal and vehicle codes - what constitutes a crime; child abuse and related offenses; drug and alcohol abuse and related offenses.
Une collection de ressources linguistiques proposées par le Bureau de la traduction du Canada et utiles surtout aux élèves et enseignant.e.s au niveau secondaire, ainsi qu'aux parents et familles.Le site offre aussi des lexiques, dictionnaires et ressources pour la rédaction en langues autochtones.
This site houses great resources for teaching Government.
You can sort resources by grade (K-12), subject, or topic.
Topics include: relationships, mock trials, elections, government, treaties, families, law, youth criminal justice act, courts, drugs and alcohol, creating laws, democracy and more.
Access various journals, magazines, newspapers, cyclopedia, research resources, primary sources (History), age appropriate resources for inquiry and PBL, videos, games, and health and wellness resources!
This unit models communicative / experiential second language teaching in a multidimensional curriculum. In this unit students become aware of their rights, examine types and causes of juvenile crimes, practice being a witness, and become aware of effective ways to prevent crime. The experiential goal requires students to create and present a short play demonstrating an issue such as a theft, discrimination, vandalism or violence at school. The students who act as spectators are witnesses to the crime and offer a realistic solution to the problem.
For grades 10-12
Les chats sont nos animaux de compagnie, nos amis et nos
compagnons de jeu. Cependant, aux yeux de la loi, nos
chats sont notre propriété, notre bien.
Toutefois, ce n’est pas parce que nous possédons des
chats que nous avons le droit de les traiter comme nous le
voulons. Les chats sont des êtres vivants. Des lois régissent
la norme minimale de soins que nous devons leur fournir.
Bienvenue sur ONF.ca/éducation; l'espace de visionnage en ligne primé de l'Office national du film du Canada proposant plus de 5000 productions
"Produced by The Open University, a world leader in open and distance learning, all OpenLearn courses are free to study. We offer nearly 1000 free courses across 8 different subject areas. Our courses are available to start right away."
Explore by:
Free courses *including courses for TEACHERS
Subjects
For Study (learn to learn!)
For Life (life skills)
You can access all content without an account. However to save progress and make an account you need to be at least 13 years old. Students ensure you have teacher and parent permission to make an account.
Courses in: Health, Sports & Psychology; Education & Development; History & The Arts; Languages; Money & Business; Nature & Environment; Science, Math & Technology; Society, Politics & Law.
"The introduction of Saskatchewan's new Law 30 curriculum means that teachers are reworking their Law 30 programs. As Saskatchewan's source for free legal information, PLEA is making it easier to accomplish this task.
PLEA will continually be constructing this portal that links Law 30 curricular outcomes and indicators to available PLEA resources, across all of our programming.
Click any Outcome listed on the menu to the left (desktop) or the Browse Resource menu on the top (mobile) to find what resources we have available for those outcomes. Because some resources will fulfill more than one indicator, to help you along we list (in parentheses) any other Law 30 indicators linked to that resource.
As we introduce new resources, we will link them on this guide. Check back often!"
«Inscrivez-vous pour une visite virtuelle de 45 minutes, puis suivez-la avec une unité en classe sur les droits de l'homme et le rôle d'intervenant. L'unité en classe comprend un projet d'investigation.
Visite virtuelle :
Les élèves apprendront à être des intervenants en droits de l'homme en découvrant les histoires de personnes qui ont utilisé leurs forces personnelles pour défendre leurs droits et les droits des autres, créant ainsi un changement.
Les élèves vont :
1. Apprendre à identifier les traits communs à tous les intervenants et comprendre que chacun de nous possède également ces traits de manière unique.
2. Découvrir les expositions et l'architecture inspirante du musée comme s'ils étaient physiquement présents.
Interagir avec un guide du musée et poser des questions pour mieux comprendre comment ils peuvent agir pour un changement positif.
3. Participer à des discussions, à la réflexion critique et à l'évaluation de leur rôle dans la protection de leurs propres droits et des droits des autres.
Unité en classe :
La ressource "Soyez un Intervenant" est une unité d'apprentissage basée sur des projets conçue pour compléter le programme scolaire "Passez à l'action". Cette ressource cible les élèves de l'intermédiaire et encourage l'investigation et l'action sur les questions de droits de l'homme. Les élèves examineront les traits des intervenants en droits de l'homme et suivront leur exemple. À la fin du projet, les élèves auront eu l'occasion d'explorer une question qui les passionne personnellement, de partager leurs connaissances et de guider les autres vers l'action.
Le site web "Passez à l'action" est une expérience numérique conçue pour soutenir l'apprentissage des élèves dans le cadre d'une unité d'apprentissage basée sur des projets axée sur les droits de l'homme. Les élèves qui développent des projets d'intervenants participeront à une enquête personnelle et à une action sur les questions de droits de l'homme qui leur tiennent à cœur. Les élèves apprendront les traits des intervenants en droits de l'homme, seront introduits à la Déclaration universelle des droits de l'homme et examineront leurs forces personnelles. En suivant l'exemple des intervenants dont ils apprennent l'histoire, les élèves seront mis au défi de prendre des mesures tangibles pour devenir eux-mêmes des intervenants en droits de l'homme.
Si vous avez besoin de cette ressource dans un format différent à des fins d'accessibilité, veuillez contacter info@droitsdelapersonne.ca »
Site web de «Passez à l'action» https://droitsdelapersonne.ca/passezalaction/#/
Guide pédagogique du programme «Passez à l'action» https://droitsdelapersonne.ca/passezalaction/#/guide-pédagogique»
Oxford mathematician Peter Donnelly reveals the common mistakes humans make in interpreting statistics -- and the devastating impact these errors can have on the outcome of criminal trials. Peter Donnelly is an expert in probability theory who applies statistical methods to genetic data -- spurring advances in disease treatment and insight on our evolution. He's also an expert on DNA analysis, and an advocate for sensible statistical analysis in the courtroom. A quiz, thought provoking question, and links for further study are provided to create a lesson around the 11-minute video. Educators may use the platform to easily "Flip" or create their own lesson for use with their students of any age or level.
"Anywhere, anytime, online resources are great for students, teachers and school division personnel. Access more than 15,000 full-text unique journals, magazines, newspapers, online directories, encyclopedias, and eBooks as well as other online reference materials and video streaming services. These resources are accessible from within your school or over the internet with your EDonline or school login. To learn how to use these online resources, visit your school library or your local public library."
Sask DLC teachers & students: to access these resources: 1. Select and click on the resource you’d like to access. E.g., CBC Curio 2. You will then be prompted to select your school, division or education authority. 3. Scroll down and select “Sask. Distance Learning Centre”. 4. Log in with your Sask DLC credentials and all of these resources will be at your fingertips!
Aboriginal Education Research Centre
Academic OneFile Select
ArcGIS
Auto Repair Source
BBC
Business Source Elite
CBC Curio
CBCA
Canadian Encyclopedia
Canadian Major Daiies
Canadian Points of View
Canadian Reference Centre
Canadian Research Index
Canadiana Online
EXPLORA
Early Canadiana Online
Encyclopedia Britannica
Explore History
Gale in Context
Gale Literature
General OneFile
Health and Wellness
History Reference Centre
IDELLO
LIVE
LegalTrac
National Film Board of Canada
National Geographic Channel
News in Review
NovelList Plus
Our Legacy
PressReader
Rover
Safety Care
Science One
SK History Online
Statistics Canada
The Heritage Project (French)
Universalias Junior & Senior
Virtual Museum of Metis History and Culture
The Public Legal Education Association of Saskatchewan (PLEA) was incorporated in 1980 as a non-profit, non-government organization that exists to educate, inform and empower through law-related education.
This site has teaching resources!
Elementary: Justice; Family
Middle Years: Bullying; Co-operation; Consumer Smarts; Aboriginal Justice; Youth & Law; Treaties; Municipalities; Mock Trial
High School: Aboriginal Youth Justice; Consumer Smarts; Courts & Legal Systems; Democracy; Treaty Education; Law & Your Life
You can order resources and book guest speakers through this site as well!
Click NFB Education - click the black box near the top left of the screen to access all of the NFB's videos. If you are logged onto Blackborad, you have access to every single film in there and other teaching resources for FREE.
CBC Curio - click the red box that says Curio.ca near the top left of the screen. If your are logged in you will be able to see videos, collections and the news.
Safetycare - click the yellow box that says SAFETYCARE at the top of the screen. If you are logged in you will be able to view safety videos
Idello (TFO) - click the white and blue box that says Idello at the top of the screen. If you are logged in you will be able to access French content videos.
ROVER (Recommended Online Video Education Resources) is a video streaming service for Saskatchewan teachers and students in the PreK-12 education system. It is managed and maintained by the Saskatchewan Ministry of Education. ROVER is a video-on-demand service that provides teachers and students with the convenience of immediate access to streamed, educational videos that support curricula. ROVER videos are housed on a server located in a school or school division network so there are no bandwidth issues, resulting in better picture quality and continuous play of videos without pauses. The videos are intended for viewing on the streaming site and not for copying or downloading.
There are approximately 1,500 videos in ROVER’s combined English and French collections that can be accessed by teachers and students to enhance learning in the classroom. All the videos found on this site have been evaluated by educational professionals and recommended to support Saskatchewan’s K-12 curricula. It remains the responsibility of educators to preview and select materials that best meet the needs of their students, school, and community. Educators should choose resources in accordance with their school division’s learning resources selection policy.
ROVER is accessible from within Saskatchewan schools or school division offices without a login. Outside of school, it is possible to access ROVER using a login through a Blackboard account. Every teacher and student in Saskatchewan is registered with a Blackboard account. For more information, please contact networkservices@gov.sk.ca or call our Sector Support Desk at 1-866-933-8333.
« Les organismes suivants ont établi des partenariats avec le RESSC [Réseau pour l’enseignement des sciences sociales du Canada]. Ils offrent une gamme de services et de ressources aux enseignantes et enseignants. Nous avons fourni des liens vers certaines de leurs ressources numériques. »
-ESRI Canada (systèmes d’information géographique (SIG))
-Le Centre Samara pour la démocratie - Les Personnages de la Chambre
-Croix-Rouge canadienne - Webinaire sur les enfants affectés par la guerre
-Le Centre Juno Beach - Le séminaire d’été et circuit des champs de batailles
-CIRANO - Outils financiers
-Le Centre Diefenbaker du Canada - La citoyenneté engagée
-Action Canada - Cours Politiques 101
-Moments Déterminants Canada - Webinaire sur la résistance et la résilience des populations autochtones, Tous pour 9 et 9 pour tous
-Musée de l'Holocauste de Montréal - Programmes virtuels et ressources bilingues
-The/La Collaborative - Visites de spécalistes et experts en salle de classe
-Not About Me (documentaire - mondialisme et citoyenneté)
« Le Réseau pour l’enseignement des sciences sociales du Canada a comme mission de promouvoir l’enseignement des sciences sociales de haute qualité et d’accroître les capacités à cet effet en favorisant le réseautage entre enseignantes et enseignants et en collaborant avec des partenaires de partout au Canada. »